Om Anders

Anders Endahl

Hej mit navn er Anders Endahl. jeg er 24 år og er uddannet Datamatiker. En af mine hobbyer er at programmere, til punkt hvor jeg lægger i min seng enden skal sove og tænker på hvordan jeg kan forbedre det jeg har lave eller hvad jeg skal huske at tilføje til koden jeg har skrevet (det kan være træls når jeg er træt). Jeg kan godt lide at blive udfordret når jeg skal kode og bliver også vældi glad når jeg har løst problemet.

Som programmør har jeg erfaring med:

  • C#
  • PHP
  • Sql Server
  • MySql
  • HTML5
  • CSS
  • LESS
  • JavaScript
  • TypeScript
  • Asp.Net core
  • Entity Framework
  • Vue.js
  • Xamarin
  • Cordova
  • Unity 3D
  • Agile arbejdsformer som SCRUM
Linkedin profil

Hjemmesiden

Min Hjemmesiden er bygget med idéen at det kun er nødvendigt at hente det gennemgående, som JavaScript, CSS og HTML som fremgår på alle sider engang, og kun hente og skifte det ud som er unikt for den gældende side.

Der er også taget hensyn til browser uden JavaSript understøttelse og bots som fx. Googlebot, så disse også kan navigere rundt på hjemmesiden uden større problemer.

UML Editor

UML Editoren er primært lavet i TypeScript med over 1.600 linjer kode.
Der er ikke brugt nogen som helst form for frameworks, så det er ren HTML5, CSS3 og JavaScript som bliver henter når UML Editoren bliver vist.

Idéen og lysten til at lave UML Editoren, kom ud fra at jeg ikke kunne finde et program som jeg kunne lide som kunne alle de ting som jeg ledte efter, så jeg tænkte det kan jeg da bare lave selv.

Jeg har arbejdet med fokus på at det skal være nemt at forstå for andre udviklre og det skal være nemt at rette/udskifte selve kode.
Dette projekt har givet mig bedre forståelse for JavaScript/TypeScript samt CSS.

Jeg har tidligere lavet et lignende projekt, og hvis jeg kigger på koden nu, hvordan kan jeg bedst beskrive det? Det er forbløffende at koden overhovet kunne køres og hvad har jeg dog tænkt på da jeg lavede det, og så mange fejl og koden var næsten ulæselig.
Jeg ville ikke begå den samme fejl med dette projekt, det var heldigvis forbløffende nemt at undgå, grundet at jeg er blevet bedre til at programmere og fået mere erfaringer fra min uddannelse.